Wednesday, May 21, 2008

Miten Googlesta pääsee avaruuteen?

Lets set things straight with you random googlers: Tämä ei ole Johanna Tukiaisen blogi, eikä varsinkaan hänen trendibloginsa (ootteko tosissanne, häneltäkö te ihmiset haluatte muotivinkkejä, what!!). Johanna vain sattui rikkomaan digiboksini. Eikä täältä löydy farkku ass sexiä eikä hammasharja sexiä eikä kuvia terveystarkastuksesta eikä arto kitulaa taikka blog opiskelija turku masaa. Eikä tämä ole color me/colour me/colour me!/color me!/color on me - blogi/blog. Pitänee etsiä tuo kovin suosittu blogi, tämä se ei kuitenkaan ole.

Täältä kyllä löytyy kaikkea goomiin ja provinssiin liittyvää. On myös puhetta voileipäkakuista, vaakon nakista ja daniel day-lewisista. Täältä löytyy myös gootin vastakohta = allekirjoittanut. En ole kuitenkaan lähdössä Rymättylään paimentamaan lampaita tänä kesänä. Tirpusta puhun useasti, hänen omaan blogiinsa pääsee tästä. Kaarina SDP blogi taas puolestaan löytyy täältä. Miten sitäkin tänne on joku päätynyt etsimään, en käsitä.

Asiasta avaruuteen.

Tänään oli Helsingissä astronautti-hakutilaisuus. Jos joku ois hienoa niin se ois päästä käymään joskus avaruudessa. Aika utopinen unelma, mutta saa sellaisiakin olla. Mauri Kunnaksen Kaikkien aikojen avaruuskirja sen ajatuksen silloin parikymmentä vuotta sitten päähäni iskosti ja Douglas Adamsin Linnunradan käsikirja liftareille jatkoi Maurin viitoittamalla tiellä. Avaruutta on jotenkin helpompi ajatella kirjojen kuin elokuvien kautta. En mä halua Apollo 13-elokuvan avaruuteen vaan Adamsin Maailmanlopun ravintolaan. Virn.

Mun lankomies itse asiassa ois voinu hakea astronautti-koulutukseen ammattinsa ja ikänsä puolesta. Vink vink sinne C'bridgeen, huvittaisko lankoa käydä kuussa vuonna 2020?

Mä en kyllä usko, että jenkit on käyneet vuonna 1969 kuussa. En ole kova salaliittoteoriaihminen (tai no olen mä ehkä, olenko mä?), mutta tästä asiasta mä olen vakuuttunut. Jenkkilässä vaihdossa tuli hyvin selväksi millaista pelotteluaikaa ja ihan oikestikin pelottavaa aikaa kylmä sota on siellä ollut. Ja miten tärkeää tälläiset "voitot" Neuvostoliitto-Yhdysvallat-kamppailussa silloin ovat/olisivat olleet. Plus että ne liput eivät voi liehua siellä, koska kuussa ei tuule. Ja varjojen kulmat ja hiekanpöllyämiset ja vaikka mikä todistaa sen puolesta, että noup, ei siellä kyllä ainakaan tuolloin käyty. Nonih, lopetan ennen kuin aloitan 9/11:stä jaarittelemisen. No tässä vielä aiheeseen sopiva kuva auringopimennyksestä parin vuoden takaa.

5 comments:

  1. Mä sanoin myös Jonnelle aiemmin et se ois voinut hakea jos ois ollu Suomessa. Mut ei se nyt kauheesti innostunu, onneksi koska en mäkään sitä sinne vältsiin ois halunnu laittaa meneen vaikka oiskin hienoo ollu tietty ja aikamoinen kokemus.

    ReplyDelete
  2. vähän siistii jos Jonne ois hakenu siihen, koska se ois must just sellasta astronautti-tyyppiä.
    Ja must sä henna-kulta oot just salaliittoteoriaihminen. Mut onneks et paasaa niistä niin paljon, vaikka niihin uskotkin.

    ReplyDelete
  3. Joo, minäkin olen kuullut tämän kuuteorian aikas monta kertaa, kyllä sä olet salaliittoteoriaihminen. Kirjastotätinä kuitenkin kiinnostaa, että avaruussuhteesi on syntynyt juuri kirjallisuuden kautta. Kyllä kirjoilla on suuri vaikutus ihmisten elämään!

    Mutta vähän kyllä epäilen, että hakusanoilla kaarina SDP olisi etsitty minua (en minä nyt sentään niin iso kiho ole). Sopisikos paremmin nuo Kaarinan kaupungin sosiaalidemokraatit ja niiden puuhat? *virn*

    ReplyDelete
  4. Tais jäädä nyt tämä kuureissu väliin. Olishan se ollu ihan kiva käydä kaatamassa se Armstrongin lippu ja pystyttää tilalle sun faijan EU-vapaan alueen autonominen lippu ;-D

    ReplyDelete