Tuesday, April 19, 2011

PARSA - ASPARAGUS

Kapiteelit otsikossa. I do not use them lightly. Mutta parsa ansaitsee ne! Ja tämä: VIIKONLOPPUNA +18 ASTETTA!

Olen ollut parsafanaatikko pari vuotta. Sain parsakattilan valmistujaislahjaksi 2009 ja olen huhti-toukokuussa aina keitellyt useat kymmenet parsanippuselliset.

Periaatteenani on sekä ekologisista että makusyistä, etten osta Euroopan ulkopuolelta tuotua parsaa. Nyt kaupoista saa jo espanjalaista. Pian hollantilaista ja sitten tietty sitä parasta eli kotimaista.

Tähän mennessä olen tehnyt parsaa vasta kerran. Vihreää ja valkoista. Ensimmäinen on ehkä suosikkini kyllä. Hollandaisen tein pussista, vaikka minulla on nyt melko hyvä käsitys asiaa tutkittuani, että miten sen voi itsekin valmistaa. Sitä pitää kokeilla tässä joku päivä.

Se, minkä hajuiseksi parsa tekee pissan, on kyllä jotain aivan järkyttävää. Kuulin, että jotkut ihmiset eivät haista sitä muutosta. Johtuu ilmeisesti jostain geenistä, joka joko on tai ei ole. Minulla se ikävä kyllä on.

Pääsiäinen eli tämä kesäinen pitkä viikonloppu on tarkoitus viettää ihan kotosalla, kavereiden luona kyläilyillä ja P:n äidin siirtolapuutarhamökillä. Oon haaveillut sellaisesta mökistä siitä asti, kun olen sellaisen ekan kerran nähnyt joskus lapsena. Pikkumökit on parhaita. Tämä on kuitenkin onneksi sellainen malli, jossa voi yöpyäkin ja on kunnon pihat ja kaikki. Se on niin ihana paikka.

Lauantaina on sitten yksivuotisseurustelupäiväkin. Hii. Aika on mennyt tosi nopeasti, vaikka toisaalta tuntuu että ois tuntenut toisen aina.

Tulee kyllä nyt niin tarpeeseen tämä pidempi breikki työnteosta. Kiitos kristinusko.

No comments:

Post a Comment