Tuesday, August 26, 2008

Nyt oon Helsingissä, enkä lähe mihinkään. Kulumallakaan.

Kotona. Kesäreissut takana. Ihanaa oli, mutta ihanaa on tääkin. Mul on mun sohvaa, mun jääkaappii, mun Kylmä Rinki-dvd:t (im so addicted), on kaverii, vähän työtä, vähän kouluu, jumppaa ja tietty läppärii <3 Mutt oli meillä reissussakin kivaa:

Mummolan viikko meni ihanasti rauhoittuessa ja rentoutuessa, puhelin oli suurimman osan ajasta tyynyn alla. Aadan kanssa saippuakuplia puhallellessa (papl=buble=kupla) ja siskon kanssa löylyssä avautuessa. Ihana nähdä Mummoa ja Ukkia aina, ikävä ehtii tulla aina kun asuvat niin kaukana.

Lieksa-citystä sais muuten kerrostalokolmion 19 000 eurolla. Oispa hienoo kerätä kaverit ja muuttaa Itärajalle. Halpa ja kiva ratkaisu. Ei ois velkahelvettiä, ihmiset ois lepposia ja elämä helpompaa. In the middle of nowhere.

Tätiä ja hänen perhettään käytiin moikkaamassa Juankoskella. Ois ollut kiva olla kauemminkin, siellä oli yks reipas koulunsa aloittava ekaluokkalainen. Kun hän kuuli, että olen menossa festareille viikonloppuna niin hän antoi mulle tarra-korvikset ja teki tatuoinnin käsivarteen. Eli taitaa tulla tytskästä vielä hyvä festarienkiertäjä joskus :)

Näin myös toisen tädin (mulla ei oo kuin kaksi) tällä matkalla. Minä, isä ja siskon perhe istuimme autossa. Täti ajoi ohi pyörällä. Viimeksi näimme tätini minun ylioppilasjuhlissani. Siinä meitä oli autossa viisi, jotka eivät ymmärrä miksi.

Rauhallinen viikko mummon hoivissa sai arvoisensa päätöksen sateisessa Mikkelissä. JurassicRock, oh me god. Ihan hillitöntä ja vähän uskomatontakin. Olen nyt esim. työntänyt bussin mudasta keskellä yötä. Nähnyt Ruoskan poijat alasti lavalla ja menettänyt libidoni. Nähnyt PMMP:n myyntitelttaa kootessa ja kuullut livenä kaikkien aikojen lempparikappaleeni Ikuinen liekki. Matkalla Helsinkiinpäin bussista löytyi onneton mikkeliläisteini, joka oli eksynyt väärään bussiin. Ei sillä ollut puhelinta, eikä rahaa. Me oltiin ajettu jo melkein puol tuntia. No tuupattiin poika pois kiinniolevan huoltiksen kohdalla, annettiin sille kalja ja tupakkia ja soitettiin taksi. Voi poika.

Hyvä päätös festari-kesälle (Provinssi, Ilosaari, Wanaja, Ankka, Jurassic). Ihan hyvä setti. Ens vuonna ehkä vielä paremmaksi :)

Mikkelin jälkeen tein muutaman päivän töitä ja lähdin tirpuilemaan Naantaliin ja Rymättylään. Käytiin Aadan kanssa ihan kahdestaan vähän seikkailemassakin. Katsomassa hummaa ja mää mää ja ostamassa herneitä. Tais ilmakin olla vähän lämmin jopa.

Äidilleni onnistuttiin minä ja äiti hankkimaan huomautus metelöinnistä. Tämä onnistuu ihan katsomalla Rimakauhua ja rakkautta ja rupattelemalla samalla. Kaikille naapurivihaajille neuvo miten pidetään oikein kunnon metakkaa = telkkari normaaliäänelle ja juttelua normaaliäänellä. Toimii!

Siskon ja sen kavereiden kanssa käytiin vähän humpalla Turussa. Ekaa kertaa Club Vegasissa, eikä ollut mikään huono kokemus, ollenkaan. Ois tietty vaikka yhden salmarin voinut juoda vähemmän, kun seuraavana päivänä oli kyllä tosi huono happi. Mutt kerrankos sitä (tai toisenkin ;)) kesässä siskon kanssa!

Ex-kämppiskin kävi ilahduttamassa Helsinkiä yhden yön verran. Mä tykään, että välillä on joku yötä. Ja tietty ex-kämppis on vähän spessumpi tapaus.

Viime viikonloppuna Helsingissä vietettiin taiteiden yötä. Muuten mukavaa, mutta Hesari olisi voinut kertoa, että jos tulee liikaa ihmisiä alue aidataan ja konserttia ei edes kuule kunnolla mistään. Eli näin kävi meille ja tuhansille muille. Että kiitti siitä 1968-ilmaiskonsertista, oli kuulemma hyvä. Näin myös sitä vanhaa ystävää, joka soitti aiemmin. Ja kivaa oli sekin.

Viime lauantaina juhlittiinkin sitten kahden ystävän yhteisiä 50-vee päiviä ja Markun läksiäisiä. Ihan parhaat kesäbilegrillifestarimeininki ikinä. Markun pihalle viritettiin pressuja, vilttejä, värivaloja ja ilmapalloja. Tosi tunnelmallista. Oli dj:t, bändi ja ongintaa. Paahdettiin vaahtokarkkeja ja seinälle sai piirrellä, koska kämppä menee täysremppaan. Poliisikin kävi, totesivat kuitenkin vain, että musiikki vähän pienemmälle ja jatkakaa. Oli ihanaaa.

P.s. Hei mä näin Salkkareissa hyvän näyttelijän. Vilaukselta. Oikeesti. Hienosti on casting-tiimi hoitanut asiansa kun tämä näyttelijä oli palkattu kerrassaan pitsakuskiksi.

No comments:

Post a Comment