Friday, August 5, 2016

Vegevauva: Kesäkurpitsa-tofu-pasta

Nukuin tuossa eräänä yönä peräti 4 tuntia putkeen (käynnissä olevasta unikoulusta myöhemmin) ja kokkasin seuraavana päivänä Arvolle taas jotain oikeaa ruokaa. Ja samaan innostukseen tein kauppalistan, joka kuhisi ideoita vauvaruoista. Aivotoimintaa havaittavissa, vau (seuravaana päivänä taas ei, kaikkea ei voi saada...)!

Äitini on aina kehunut mun "taitoa" tehdä ruokaa siitä mitä milloinkin kotoa löytyy. Ja ehkä siinä on jotain perää... muutakin kuin sitä mutta-kun-mun-äidin-mielestä-mulla-on-kaunis-lauluääni-juttua.
Lomalaisten jääkaapista löytyi nyt näitä aineita, oisin maustanut kastikkeen currylla, mutten ollut varma onko se meillä suolatonta.

Kesäkurpitsa-tofu-pastakastike

Pala kesäkurpitsaa (n. 100g)
1/3 paketti maustamaton Jalo-tofua (n. 100 g)
Pieni sipuli
1 valkosipulin kynsi
1/2 purkkia kaurakermaa (esim. Planti)
Basilika, valkopippuri, mustapippuri

Kuori kesäkurpitsa (vain koska helpompi vauvan syödä, voi jättääkin).

Pilko kaikki ainekset pieneksi, mun sipulit jäi turhan isoiksi eikä ne pehmenneet kunnolla. Jos haluat tätä syötävän sormin, pitää aineet jättääkin isommiksi. Itse olen tätä vaan syöttänyt.

Paista öljyssä miedolla lämmöllä (vauvoillehan ei paistopintaa sais syntyä, joten ikään kuin haudutellaan vaan pehmeäksi).

Lisää mausteet ja kerma. Hauduta lisää.

Tästä tuli Arvolle 5 annosta, joissa n. 4 g grammaa proteiinia. Tarjosin kastiketta spelttipastan kanssa, joka on myös proteiinipitoista (10/100g).

Ja kesäkurpitsayksilö muuten ostettu.

No comments:

Post a Comment