Wednesday, July 1, 2015

Raskausviikko 17

Mun raskausappi tabletissa kertoo, että mun kohtu on jo pienen melonin kokoinen. Alku(raskaus)viikosta mietinkin, että missä helvetissä se meloni oikein on?

Sitten viikonloppuna illan turvotus näytti jatkuvan aamullakin. Että tämäkö se on sittenkin se maha nyt? Yhdet farkut ei mene enää jalkaan. Toisiin pystyn vielä sulloutumaan. Meloni?!

Maanantaiaamuna yksi mies katsoo mun mahaa työpaikan hississä. Olo on paranoidi. Tsekkailiko se mua vai mun pömppöä?

Mutta siinä missä viime viikolla olin töissä vielä aika tiukassa paidassa, niin nyt se ei minusta enää onnistu. P:n mielipide on taas "no ehkä siinä jotain on". Luultavasti näytän vaan vähän plösähtäneeltä. Vauvamahaksi tätä tuskin kukaan tunnistaa.

Kun odottelimme P:n laskuvarjohyppyä (joka peruttiin sään takia viime metreillä) istuin hallin sohvalla kädet vatsan päällä ja sitten... muljahdus. Todella tuntuva ja hämmentävä. Meloni pyörii!

Sitten yhtenä aamuna taas kädet vatsan päällä, vatsa vetäytyi oikealta puolelta ja pinkaisi takaisin. Tää toistui muutaman kerran. Sitten töissä, niissa kiristävissä farkuissa, ihan selvää liikettä. Sitten yhtäkkiä yhtenä iltana kotona. Yllättäen ja hyvin satunnaisesti.

Selkäkipu on helpottanut. Mahan "pullahdus" tukee siis teoriaani selkää murjomassa olleesta Tipusta.

Salilla olen pari kertaa nyt huomannut, että muutama jalkojen verisuonista yrittää pyrkiä ulos. Suonikohjut in the making? Mikäs niihin sitten auttaa? Jalat ylös? Öh.

Olin viikonloppuna kiireinen, kun sisko ja Aada olivat meillä 1D-keikkamatkalla. Muistatteko kun 6 vuotta sitten vein Aadan Tavastialle katsomaan Paukkumaissia? Nyt hän niin reippaana lähti äitinsä kanssa konserttiin, oli fanikamat ja kasvomalaaukset ja bussissa häntä nolotti kun minä ja P hoilattiin "Best song eveeeer". Tätisnif, mihin tää aika menee?!

Tipu maistaa jo! Luin tutkimuksesta, että äitien, jotka söivät raskauden viimeisen 3 viikon aikana valkosipulikapseleita, lapset söivät mielellään valkosipulilla maustettua äidinmaitoa kun taas verrokkiryhmän vauvoille kyseinen maito ei kelvannut lainkaan.

Mulle tuli tästä tiedosta ensimmäinen pieni kasvatuksellinen kriisi. Että nytkö pitäisi alkaa sitten makukasvattamaan. Tän kunniaksi keitin taas kattilallisen riisipuuroa ja vetäisin yhtenä iltana 2 litraa herneitä. Toivottavasti maistuu!

No comments:

Post a Comment