Wednesday, May 30, 2007

Hikisiä alkuviikon päiviä.

Maanantai aamuna hyppäsin bussista Länsiväylällä yhden pysäkin liian myöhään ja jouduin parin kilsan päähän sovitusta tapaamispaikasta sateenkaaren päässä. Puhelinsoitto haastateltavalle: olen pahoillani myöhästyn. Parikymmentä minuuttia pikakävelyä kuumassa aamuauringossa myöhemmin: olen pahoillani olen eksynyt. Ältsin mukava haastateltava tuli toimittajan rutkua hakemaan autollaan. Onneksi nainen oli niin kiva ja vitsailtiin, kuinka maanantait joskus menee vaan persiilleen. Hän tarjoutui myös heittämään minut lähimmälle bussipysäkille haastiksen jälkeen "Ei tarvitse kiitos, mää otan pirssin". Ja sen tein. Päivä päättyi paremmin pitkällä takapihan piknikillä ja filosofoinnilla kämppiksen kanssa.

Tiistaina terassilla juomassa kylmiä siidereitä ja paahtamassa itseään. Vaihdoin huonekalujen järjestystä ja olen onnellinen sen tuomasta pesänrakennusvietin tyydyttymisestä ja huoneen saamasta uudesta avaruudesta. Huonekalujen perässä voisin siirrellä nuo lehti/paperikasat, kirjakeot ja valokuvaröykkiöt, olisi vähän siistimpää tässä uudessa järjestyksessä. Mutta mieli lepää sängystä tuijotellessa uutta pesää.

Keskiviikkona siskolla syömässä, olemassa ja vaihtamassa vaatteita ja vaippoja Aadalle. Ei hän edes itkenyt vaan naureskeli ja jutteli kovasti. Hänestä en saa tarpeekseni kyllä ikuna. Odotan jo, että päästään rupattelemaan asioista ja kävelemään käsikädessä ja syömään mansikoita. Ei ihan vielä tänä kesänä, mutta ennen kuin huomaakaan mä vietän kolmekymppisiäni ja pikku-Aada menee kouluun.

Sain Provinssirokkiin 5 vapaapäivää. Eli to-ma, aivan mahtavaa. Grraau, cant wait.

Töissä olen sanonut paljon joojoota ja seurauksena ensi viikko on ehkä kiireisin koko harjoittelun aikana ja vielä uusi työharjoittelija opastettavana. Haasteellista, varsinkin mulle, jonka opetustaidot ovat luokkaa "No laitat kato ehkä tän ensin tähän ja potkaset kerran, sitte jos se ei toimi niin en tiiä... En mä varsinaisesti tiedä miten tätä kuuluu käyttää, mutta mä käytän aina näin..." Viimeinen puristus töissä jäljellä! I can do it!

No comments:

Post a Comment