Monday, April 14, 2008

Mun kulmilla

Minulla on kadunkulma. Tajusin sen tänään, kun taas kerran siinä samaisessa kadun kulmassa/risteyksessä tervehdin tuttua naamaa. Niin on käynyt pari kertaa ennenkin. Viimeksi viime viikolla kun aloin taas enemmän käyttää tuota kadun kulmaa. Ne on kyllä aina olleet ihan sattumia ne tutut naamat, eikä se kulma ole edes kotinurkilla.

Kävelin siitä kulmasta vähän aikaa sitten käsikädessä Sian kanssa, odotin siinä kadunkulmassa pari vuotta sitten toisesta kaupungista bussilla saapuvaa poikaa ja kaksikymmenvuotissyntymäpäivänäni kuvittelin siinä kadunkulmassa olevani aikuinen ja sanoin muutaman metrin kuljettuani yhden typerimmistä asioista, mitä koskaan olen miehelle sanonut. Edellisviikonloppuna kuljin siitä parhaan ystäväni kanssa puhuen syvällisiä. Olen itkenyt siinä kulmassa, tuntenut ahdistusta kuinka pitkä kotimatka siitä vielä on. Olen ihaillut sen vieressä seisovaa uljasta taloa ja ihaillut sen takaa loistavaa kuuta.

Minulla on kadunkulma. Miettikää, oon asunut Helsingissä jo niin kauan että on kaikenlaisia muistoja eri kadunkulmista ja puistoista ja baareista ja toisten kodeista ja kahviloista ja kaupunginosista. Tämä on jo kolmas kotini Helsingissä. Ja seitsemäs työpaikkanikin. Ja mitä kaikkia kadunkulmia on edelleen näkemättä...

Lähtiköhän tämä ajatus siitä, että minun piti tänään kirjoittaa koulutehtävänä elämäntarinani. Ehkä. En kyllä kirjoittanut :P

Taas yksi viikko meni ja mitä mä tein. No juhlistelin ja kastuin sateessa, pohdin ystävien kanssa unelmamiehen prototyyppiä kuoharin siemailun ja jääkiekon katsomisen ohessa... Huh siinä riittikin pohtimista. "Lista sopivista ominaisuuksista" riistäytyi vähän käsistä... "Kun nyt saa toivoa, niin ois tosi kiva jos sillä ois pikkusisaruksia... niin kun mulla ei niitä ole." :D

Myös karvaton selkä, kauniit silmät, ei-urpo, sopivan romanttinen, känsättömät jalat, viiksetön, lapseton, nuuskaton, pitkä, ei-susi-ruma, hetero, pitkä (hollantilaiset ovat pitkää kansaa), työpaikallinen, äänestää vaaleissa, ei äänestä kokoomusta tai keskustaa, vähän äijä (mut osaa myös olla herkkä :D), osaa yllättää ja "tiskaa joskus" pääsivät listalle. Ja paljon lisää, koska asiasta vaahdottiin muutamia tunteja. Men! This is what we girls are looking for!

Viime viikon kohokohtia oli ehdottomasti myös ainejärjestön bileet. Oli kivaa nähdä vanhoja tuttuja ja tutustua uusiin, joiden kanssa käy koulua joka päivä, mutta joihin ei ole tullut tutustuttua. Olen huono siinä. Tutustumisessa. Olen tyypillinen suomalainen siinä suhteessa. Tarvitsen muutaman tuopin ennen kuin juttu alkaa luistaa vieraiden ihmisten seurassa. Seuraavan päivän vietin kaverin sohvalla maaten ja noin 20 southpark-jaksoa katsoen. Det var jättekiva!

Hmm, meinasin myös tapella ystävän kanssa viikonloppuna ihan turhasta. Asetin hermostuksissani asiani ihan väärin, eikä tarkoitus ollut loukata, päinvastoin. Ihailen tapaa, jolla me kuitenkin hoidettiin riita kun huomattiin, että tunteet alkaa ylikuumenemaan. Yhdessä tajuttiin, ettei kummankaan oo syytä hermostua ja rauhoiteltiin tilannetta ja jatkettiin keskustelua rauhallisemmin ja saatiin ihan rakentava palaveri aikaiseksi :D Hyvä minä ja ystävä!

Tänään olin töissä. Lenkkeilin. Tiskasin. Tein kalakeittoa. Pesin pyykkiä. Ja tunnen oloni silti niiiiiin saamattomaksi.

11 päivää jäljellä ennen reissua, uskomatonta. Tampere-Cambridge-Amsterdam-Helsinki. 10 päivää reissussa. Oi oi oi. Toivotaan aurinkoisia päiviä, vaikka eipä sen niin väliä kun se on loma!

Olen alkanut käyttää tekstinmuotoilutyökaluja. Jos se on raivostuttavaa, saa sanoa. Tarkoitus olisi muutenkin vähän uudistaa blogin ulkoasua. Tympii. No, heti kunhan ehdin. Eli never :)

8 comments:

  1. Mulla oli vaikka mitä kommattavaa tossa ku luin tätä entryä, mutku se oli niin pitkä, ni unohdin kaiken.
    Paitsi, et ihan pian nähdään beibe! jos sulla on 11 päivää matkan alkuun se tarkottaa sitä, et mulla on 8 päivää lopputyön palauttamiseen. :S

    ReplyDelete
  2. Taidanpas sanoa ääneen, että pitää varmaan olla ihan pirun kiitollinen, kun romanttinen on ainoa asia mikä listassanne ei vastaa elämänkumppaniani. Sitä ei ollakaan sitten yhtään, mutta se annetaan anteeksi kun tiskataan usein.

    Lisäisin listaan myös luotettavuuden ja pitkät pinnat ja tofunsietokyvyn. Ja paljon muuta! (meitin matkaan liittyen myös nettipankkitunnusten lainaus tarvittaessa on hyvä piirre!)

    Hih, kaksi kovaa työviikkoa ja nähdään vierailla mailla (molempia tyttöjä), IHANAA!

    (pitäisikös päivittää välillä omaakin blogia ja jättää tämä kavereiden blogien terrorisointi vähän vähemmälle...)

    ReplyDelete
  3. Mä oon kyl miettiny samaa, et onnellinen saa olla, vaiks hää ei oo pitkä, ei äänestä ku paineen alla ja omaa viikset. Mut osaa olla romanttinen.
    Nii, sitä mun heenu piti et juu, täältä sä miehiä löydät, koska KAIKKI on pitkiä, paitsi turistit. Tosin dutchit tykkää teknosta. Se on miinus.

    ReplyDelete
  4. Haha...Hollantilaiset miehet...ne on urpoja eli ei käy...ja sit ne on neitejä...eikä luultavasti äänestä...

    ReplyDelete
  5. Ääh Marcus. Älä pilaa mun päiväunta lomaromanssista :D

    Ja nämä kriteerithän siis koskevat vain ja ainoastaan sitä aviomiesmatsku-tyyppiä eli unelmamiestä. Sitä jota jotkut romanttisesti kutsuvat "siksi oikeaksi".

    Eli väliajoilla voi ja valitettavasti myös joutuu vähän karsimaan noista kriteereistä ja viettämään lomaromansseja esim. vähän urpon tai neitimäisen tai äänestämättä jättävän vätyksen :D

    ReplyDelete
  6. Ja niin. Teknokin menee, jos on tosi pitkä!!

    ReplyDelete
  7. Mä ainakin toivon Hennalle sataprosenttisesti lomaromanssia!

    ReplyDelete
  8. Eikä lomaromanssin tarvii tiskatakaan. Joo mulle kanssa yksi pitkä Hollantilainen mies. Mulla on tytöt pitkä lista asiosita joita haluaisin siellä Damissa nähdä. Mutta kiva sellainen. Eikä edes paperilla, päässä vaan. Aivan huippua lähteä!

    ReplyDelete