Wednesday, January 14, 2009

Niin paljon tunteita

Mä oon tuntenut nyt tässä viikon aikana ihan kaikkia tunnekirjon tunteita kuulkaa!

Iloa, tanssiessani Tirpun kanssa halihali-tanssia (Abban honey honey, joka kuuluu soittaa tädin puhelimesta) ja laskiessani pulkalla riemusta kiljuvan lapsen kanssa.

Onnellisuutta, herätessäni kolmena aamuna Tirpun varovaisiin kutituksiin. Hengaillessani Naantalissa. Rupatellessani hiljaisella äänellä keittiössä. Kävellessäni ympäri kaupunkia siskon kanssa.

Autuutta, maatessani kosmetologin käsien alla perjantaina.

Surkeutta, itkiessäni lähes koko matkan Naantalista Helsinkiin. "Täti ikkee."

Paniikkia, hermoillessani ensimmäisestä työpäivästäni uudessa työpaikassa, onnistumisen pakosta ja riittämättömyyden tunteesta.

Onnistumista, huomatessani, että hemmetti. Tää työhän onnistuu multa. Mähän osaan sittenkin. Ja noi kehuukin mua. Vau.

Helpotusta, kun sain ekaa kertaa palkan kahteen kuukauteen. Ja kun tajusin, että uusi työpaikka tuo myös vakautta toimeentuloon.

Raivoa, kun keski-ikäinen riidanhaluinen tuntematon herrasmies kutsui minua lihavaksi tiistai-iltana Bakersissa. Jos kädessäni olisi ollut joku muu kuin tuore gin&tonic, se olisi löytynyt herran sylistä.

Hmm, tästä täytyy nyt vähän avautua, sillä tämä ei tosiaan ole ensimmäinen kerta kun näin käy ja minä alan kyllästyä. Sanoin tämän viimeksi uuden vuoden aattona (eli vasta kaksi viikkoa sitten!!) yhdelle huomattavasti nuoremmalle herrasmiehelle ja sanon sen nyt taas: Ulkonäön haukkuminen on käsittämättömän alhaista ja kertoo niin paljon enemmän haukkujasta, kuin haukuttavasta. Ja kyllä, itsetuntoni pysyy ihan tarpeeksi alhaalla ilman teidän kommenttejannekin, mutta kiitos kuitenkin avusta! Ihan oikeesti miehet, jos ei ole hyvää sanottavaa, niin ollaan kohteliaasti sitten ihan hiljaa.

En muista oonko kirjoittanut tästä aikaisemmin, mutta muistan kuinka joskus ala-asteikäisenä astuin kesäleirillä saunaan ja joku poika sanoi naureskellen minua läskiksi. Käännyin ja kävelin saman tien pois. Eipä oo miehet siitä paljon muuttuneet.

Jälleennäkemisen riemua, tylsyyttä, kateutta, väsymystä, uupumusta. Niitäkin olen tuntenut.

Tällä hetkellä elämä tuntuu hyvältä. Olen rento. Töissä sujuu. Raha-asiat taitavat korjaantua. Opinnäytetyön valmistuminen häämöttää. Hui.

No comments:

Post a Comment