Sunday, January 23, 2011

No, I'm not pregnant. But thanks for asking!

Tän jutun kertominen pitää nyt aloittaa tästä: Yleensäkin kun olemme P:n kanssa ravintolassa, tarjoilija yrittää työntää tilaamaani liharuokaa P:lle ja P:n tilaamaa kasvisruokaa minulle. I like me steaks and salami in my pizza! He likes his veggies...


No kuitenkin, ymmärrän tämä oletuksen ja minusta se on enimmäkseen huvittavaa. Viikonloppuna vierailemassamme kylpylässä ollut tarjoilija teki kuitenkin mielestäni perin kummallisen oletuksen. Kylpyläreissusta lisää myöhemmin.


Minä tilasin siis grillipihvin ja P kylmäsavustettua tofua salaattipedillä. Tilauksen otti eri tarjoilija kuin ruoat tuonut. 

"Ja tämä grillipihvi varmaan tulee isännälle", sanoi keski-ikäinen naistarjoilija tullessaan pöytään ja tunki pihviäni P:n eteen. (Ja kyllä hän käytti sanaa isäntä)
"Ei kyllä se oli mulle", korjasin naisen virheen. 
"Ai emännälle, juu juu. Pitäähän se tietty syödä kunnolla, jos... on raskaana."


Öh. En ole mikään keijukainen, mutta en mielestäni kuitenkaan ihan raskaanaolevan näköinenkään. Ravintolassa oli sitä paitsi tosi hämärä ja minä istuin päälläni tosi väljä neuletakki. En siis rehellisesti usko naisen tehneen päätelmäänsä fyysisen olemukseni perusteella. Tai sitten uskottelen itselleni näin. 

Vetikö tarjoilija johtopäätöksen siis sen perusteella, että naisella ei ole muuta syytä syödä pihviä kuin ollessaan raskaana. Varsinkin jos mies syö tofua. Häh? Ehkä sitten niin. Olin kuitenkin niin typertynyt naisen sanoista, etten tajunnut/olisi kehdannutkaan mitään sanoa...

P ei kuulemma kuullut tarjoilijan sanovan mitään raskaanaolemisesta. Joko hän on niin kiltti, että valehtelee tai sitten hän ei yksinkertaisesti kuullut sitä (keskittyi saamaan oikean lautasen eteensä) tai sitten olen hullu. Piti kuitenkin jakaa tämä kokemus näin julkisesti.

3 comments:

  1. Mä olen jo vuosia pelännyt, koska tuo kommentti osuu kohdalle, koska mä näytän aikas usein siltä, että olen vähän raskaana (ja ihan rehellisesti sanottuna sinä et). En vaan käsitä, miten kukaan ikinä sanoo mitään siihen liittyvää ääneen, kun erehtymisen riski on niin iso!

    ReplyDelete
  2. Laittaisin kyllä kylpylään palautetta. Jo pelkästään isäntä ja emäntä sanojen käyttö tälläisessä tilanteessa saa minut kananlihalle, saati sitten muut jutut...Nyt vaan kommenttia kehiin..

    ReplyDelete
  3. Joo ehkä pitäisi laittaa kyllä palautetta perään, ettei ainakaan tarjoilija ota tavaksi. Joillekinhan tää voi tosiaan osua aika arkaankin paikkaan...

    ReplyDelete